Науково-методична робота
У 2014-2015 році навчальний заклад почав працювати над новою науково-методичною проблемою з теми "Формування життєвих компетенцій учнів шляхом впровадження інноваційних технологій", яка була затверджена на засіданні педагогічної ради (протокол №11 від 29.08.2014року). Розроблено програму та план роботи на 5 років, створено творчу групу в складі 16 педагогогічних працівників. На першому етапі (2014-2015р.р.) вивчалась необхідна наукова література з обраної теми та був укладений список літератури щодо методичної теми. Члени творчої групи ознайомили вчителів методичних об'єднань з інформаційними джерелами. Практичним психологом гімназії проведено анкетування серед педагогів щодо здійснення роботи над реалізацією науково-методичної теми гімназії та визначено проблемні питання.У 2015-2016 н.р. в рамках запланованих заходів розпочато роботу навчально-практичного семінару з теми "Компетенції сучасного вчителя в умовах освітнього середовища", питання щодо реалізації методичної теми було розглянуто на засіданнях науково-методичної ради та педагогічної ради (протокол №3,від 18.03.2016р.). У планах методичних об'єднань учителів гімназії також сплановані заходи з реалізації проблемного питання навчального закладу. У жовтні 2016 року практичним психологом проведено анкетування серед учнів 8-11 класів та класних керівників на визначення компетенцій гімназистів, опрацьовані матеріали будуть узагальнені у формі діаграм. Пропонуємо зраки анкет.
Життєва компетентність сучасного педагога
ПІБ учителя ____________________________________________________
Стаж роботи __________
1.Як ви використовуєте у своїй роботі вимоги та рекомендації чинних програм щодо формування компетентностей учнів?
• Розумію, які вміння необхідні учню, щоб знайти собі роботу в майбутньому.
• Бачу і розумію життєві інтереси учнів.
• Пов’язую навчальний матеріал із повсякденним життям учнів.
• Закріплюю знання і вміння в навчальній і виховній роботі.
• Інше.
2. Які компетентності ви вже формуєте в учнів?
• Комунікативна
• Дослідницька
• Інформаційна
• Самоосвіти
• Творчої діяльності
• Соціально – значуща
• Інше
3. Ваше ставлення до втілення компетентністного підходу в навчанні і вихованні:
• Це зарубіжна стратегія, вона не пристосується до української школи
• Це не новий підхід, школа давно працює в цьому напрямі
• Компетентністний підхід дає змогу покращити якість освіти
4. Оцінка вашої готовності до впровадження компетентнісного підходу в практику навчання та виховання:
· Готов(а)
• Не визначився(лася)
• Не готов(а)
• Складно відповісти
5. Чи сприяє компетентнісний підхід розвитку успішної особистості школяра?
• Так
• Ні
6. Які у вас виникають труднощі під час формування ключових компетентностей в учнів?
· Лінь і байдужість учнів.
· Важко пов’язати деякі теми з повсякденним життям учнів.
· Бракує технічних засобів для реалізації проблеми.
· Інше.